уторак, 27. септембар 2011.

ТИХОВАЊА

                                                    Дневна




           1. Господе Исусе Христе, Сине Божји, орадости моје срце.
           2. Господе Исусе Христе, Сине Божји, поцепај све моје маске и дај ми Своје Лице.
           3. Господе Исусе Христе, Сине Божји, нека ме не прође талас Светога Бесмртнога.
           4. Господе Исусе Христе, Сине Божји, дај ми, да када једном ипак прође, останем у сећању на све заповести Твоје. 
           5.  Господе Исусе Христе, Сине Божји, разбиј моје прелести о камен Твоје Истине.
           6.  Господе Исусе Христе, Сине Божји, подвуци под мртве душе Часни и Животворни Твој Крст да се и оне воздигну.
           7.  Господе Исусе Христе, Сине Божји, укрепи сваку стару руку која дрхти и дрхтавим се крстом осењује и ону немоћну која се штапом о земљу ослања.
           8.  Господе Исусе Христе, Сине Божји, целивом Својим усахни сваку сузу са лица мајки чија деца у болести страдају.                  
           9.  Господе Исусе Христе, Сине Божји, миром Твојих светитеља натопи сав свет.
          10. Господе Исусе Христе, Сине Божји, обори ме са Атоса мога уображења пред ноге Твоје да их смиреним сузама омијем.
          11.  Господе, нахрани ме грожђем благодати Духа Утешитеља.
          12.  Господе Исусе Христе, Сине Божји, отвори ме за невољу ближњег да је примим као најнижи човек.




                                                 Ноћна




            1.  Господе Исусе Христе, Сине Божји, дај ми да у духовне руке мога срца примим 
Тебе и сав Твој свет, а то не могу ако ми не дарујеш снагу Твоје љубави којом свет, а руке у загрљај, твориш.
            2.  Господе Исусе Христе, моћном и нежном Десницом подигни децу уплакану и палу у жељи да кроз Тебе виде нашег Оца, а што у страху да их Он не воли и да их заборавља ако Му пред оком нису, на сав глас плачу, говорећи: "Не видим Га!" 
            3.  Господе Исусе Христе, Сине Божји, прими и ону децу која, тобоже незаинтересовано, леђима Вам окренути, седе и занимају се светским стварима, јер глуме и праве се важни да привуку пажњу Родитеља.
            4.  Господе Исусе Христе, Сине Божји, угаси пламен свих неспоразума међу људима  Живом Водом Твог присуства.
            5. Господе Исусе Христе, Сине Божји, усели се у свачије срце неприметно и тада тек пусти Твоје Иконе да се слободном својом вољом, нерукотворено изобразе и саме, на Тебе лепе, окаче о зид духовних небеса.
            6. Господе Исусе Христе, Сине Божји, не изведи ме из долине покајања да Те видим у својим сузама.
            7. Господе Исусе Христе, Сине Божји, кад умиљењем рашириш просторе мога срца, прими у њих маслињаке и винограде, пиргове, куле и птице, и камен на плажи поред Хрусије и сузу из ока.
            8. Господе Исусе Христе, Сине Божји, управи моје недогледе.
            9. Господе Исусе Христе, Сине Божји, управи кораке моје стазом којом и други људи ходе, а тако да ми срце наглас пева Возбраноје воеводје Победитељнаја, тако да стаза сама себи бира путоказе, а путокази људе.
           10. Господе Исусе Христе, Сине Божји, благодарим Ти што си завесу мога ума раздерао на двоје од горњега краја до доњега да примим Твоју Реч-истиниту Светлост.
           11. Господе Исусе Христе, Сине Божји, благодарим што си ме пустио да незазорно и несметано под окриљем Благости Твоје ходим између Маслине и Крста.
           12. Господе Исусе Христе, Сине Божји, благодарим Ти што су ме мојим стазама без путоказа кроз пречице обрасле трњем заблуда, обмана и страсти водили атонски подвижници-Свети Старци Силуан и Софроније, Пајсије и Порфирије, Симеон и Сава и довели до својих - и тварних и нетварних.
           13. Господе Исусе Христе, Сине Божји, ископај у мени бунар Светог Саве.
         

Нема коментара:

Постави коментар